WITAJ NA JEDYNYM BLOGU, NA KTÓRYM MOŻESZ POROZMAWIAĆ Z NAJPRAWDZIWSZYM LOKIM!

Przed zadaniem pytania zapoznaj się z Regulaminem!

Wszystkie uwagi/propozycje związane z funkcjonowaniem bloga proszę zostawiać w zakładce Regulamin!

Jak pewnie zauważyliście, dodaję max. PIĘĆ odpowiedzi dziennie.
AKTUALNOŚCI

21 listopada 2015
*Candy (x2)*




OGŁOSZENIE

Drodzy poddani!
Dostałem nagłe wezwanie w sprawie pewnych politycznych zawirowań na terenie Alfheimu. Jednym słowem: wzywa mnie praca. Wyjeżdżam na parę dni, a to oznacza, że odpowiedzi na wasze pytania będą pojawiać się rzadziej.
Dziękuję za uwagę i jak zwykle nie pozdrawiam
L.

poniedziałek, 3 sierpnia 2015

Karasu Kage [#20]

Czy czasem używasz języka potocznego w życiu codziennym?Bo musze się pochwalić że od kiedy tu zawitałam coraz częściej używam języka ala. Oficjalnego. Chwała Loki!!!!!!!


   Wydawało mi się, że tutaj, rozmawiając z wami, cały czas używam języka potocznego. Prawidłowe pytanie powinno brzmieć: kiedy używasz języka oficjalnego? Od razu odpowiem (sam sobie odpowiadam, co to się dzieje...): używam go we wszystkich sytuacjach urzędowych, głównie gdy zasiadam na tronie, pełnię funkcję króla, przeprowadzam rozmowy dyplomatyczne, próbuję dojść z kimś do ugody itp. 
   A ty, mała Midgardianko, używałabyś języka oficjalnego, gdybyś zamiast per ty zwracała się do mnie z prawidłowym tytułowaniem Wasza Królewska Mość, ewentualnie Najwyższy, a najbardziej mile widziane byłoby Ers Majestät (wiem, że w waszym alfabecie nie występują niektóre znaki, więc wyjątkowo pozwalam wam na zapisywanie "Majestät" jako "Majestat" - tym razem się nie obrażę). 




3 komentarze:

  1. Ok... zrozumiała. Ale od jakiegoś czasu w swoim słowniku, ograniczyłam kolokwializmy i wulgaryzmy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ers Majestät jest Pan najlepszy <3

    OdpowiedzUsuń