WITAJ NA JEDYNYM BLOGU, NA KTÓRYM MOŻESZ POROZMAWIAĆ Z NAJPRAWDZIWSZYM LOKIM!

Przed zadaniem pytania zapoznaj się z Regulaminem!

Wszystkie uwagi/propozycje związane z funkcjonowaniem bloga proszę zostawiać w zakładce Regulamin!

Jak pewnie zauważyliście, dodaję max. PIĘĆ odpowiedzi dziennie.
AKTUALNOŚCI

21 listopada 2015
*Candy (x2)*




OGŁOSZENIE

Drodzy poddani!
Dostałem nagłe wezwanie w sprawie pewnych politycznych zawirowań na terenie Alfheimu. Jednym słowem: wzywa mnie praca. Wyjeżdżam na parę dni, a to oznacza, że odpowiedzi na wasze pytania będą pojawiać się rzadziej.
Dziękuję za uwagę i jak zwykle nie pozdrawiam
L.

poniedziałek, 14 września 2015

Marlenka [#4]

A czy słyszałeś o mitologii słowiańskiej? Bóg burzy, który panuje nad niebem, jego brat Weles, pan podziemi i wód, którzy razem tworzą świat, by później próbować się zniszczyć. Perun i jego topór. Zdaje mi się, iż właśnie ten Perun jest częścią ROSYJSKIEGO odpowiednika Avengers. Pierwsze pojawienie Captain America # 352 (kwiecień 1989). Myślisz, że mógłbyś z nim współpracować, czy raczej miałbyś do niego takie plany jak do Thora? Uważasz, że skoro jest z Rosji to jest jeszcze gorszy od skandynawskiego odpowiednika?

Perun nie jest rosyjskim odpowiednikiem Thora - on jest jego rosyjską wersją, przetłumaczoną,  zbudowaną i zinterpretowaną w sposób, który z założenia ma odpowiadać kulturze słowiańskiej. Analogicznie: Donar wg. wierzeń germańskich, Zeus u Greków, Jowisz w mitologii rzymskiej itd... To wszystko to jest Thor, tylko że pod różnymi imionami. 




6 komentarzy:

  1. Zeus upodobania seksualne według wielu ma jak ty, a najwyższym z bogów jest jak Odyn. Poza tym, ja napisałam "Myślisz", a nie "Zrobisz" ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ach, tak? A jakie to ja mam upodobania seksualne według wielu?

      Usuń
    2. Według mitologii lubisz konie, kobiety, mężczyzn, olbrzymki i tak dalej, ale to chyba tu nie ma znaczenia. W końcu tam też jest napisane, że jesteś rudy :P

      Usuń
    3. Ach, ta mitologia...
      Niektórzy midgardianie też piszą, że mam zielone oczy. I cóż? Im również wierzysz?

      Usuń
    4. Twoje oczy są czerwone, nieprawdaż? Jeśli poszukasz odrobinę w tych internetach to zobaczysz jak twoje fanki kłócą się o ich kolor. To doprawdy zabawne.

      Usuń
    5. Czerwone mam, gdy się złoszczę, niebieskie, gdy jestem smutny, a zielone, gdy jestem zazdrosny. Jakieś uwagi?
      Ach, zapomniałbym. Normalnie, jak nic nie czuję, to mienią się wszystkimi kolorami tęczy. -.-

      Usuń